10 Květen 2009
|- Některé postavy mají schopnost vyvolat si sluhu „servitora“. Pro jeho vyvolání je potřeba mít určité předměty (krystaly) v dostatečném množství. Servitoři mají velmi užitečné vlastnosti, kterými výrazně pomůžou hráči při boji, ale i sami jsou dobrými lovci. Všichni summoni si berou určité množství tvé exp (v párty si exp berou pořád jen od tebe, od ostatních ne). Summoneři jsou však chary s nulovým čekacím časem, takže nebudeš exit dýl než jiné chary – summoneři jsou dokonce nejrychleji sólo expící chary.
Typy summonů
- Servitoři jsou rozdělení do dvou skupin– ovladatelní a neovladatelní summoni. Ovladatelní jsou užiteční v tom smyslu, že hráč je může přímo ovládat. Můžou tedy plnit svoji vlastní úlohu při boji nezávisle na akci hráče. Jejich nevýhodou je, že hráč nemůže mít součastně vyvolaného víc jak jednoho servitora naráz. Jak už z názvu vyplývá, neovladatelní summoni nemůžou být ovládaní hráčem přímo. Jejich výhodou však je, že hráč si jich může vyvolat víc najednou.
Věci potřebné na vyvolávání
- Všichni summoni objevující se v Lineage 2 potřebují pro svoje vyvolání krystaly. Pokaždé když se postava naučí vyšší level skillu vyvolávání summona, počet krystalů se zvýší. Celkový počet krystalů na vyvolání se nevyužije naráz. Jen malá část je použita při vyvolání a postupem času se teprve využívají další, tak aby jejich celkový počet na konci používání summona odpovídal.
Ovladatelní summoni
- Servitor může být vyvolaný postavou bojovného kouzelníka (buffeři summony nemají - Vyjímku tvoří skupina summonu kteří jsou vyvoláni z předmětu např. bracelet) po prvním přestupu. Summoni zůstávají ve hře kolem 20ti minut od času svého vyvolání a po celý tento čas slouží svému pánovi velmi hodnotně. Tento čas závisí na jejich aktivitě – když nebojují vydrží i 80min, ale když je posíláš do akce krátí se jejich čas 4x rychleji. Pak automaticky zmizí ze hry. Čas, kdy se summon ztratí ze hry je možné sledovat v jeho okně „Servitor's Status Window“. Vyvolat ho znovu se dá ale až po delší době (hlavně na nižších levelech). Když postava pod lvl 40 získá skill na vyvolávání servitora, může svého summona opět vyvolat až asi po 6 hodinách. Po druhém přestupu (40+ lvl) se tento čas výrazně zkrátí (závisí také na typu vyvolávacího skillu). Takovéto skilly však po ševelu 40 dostávají už jen postavy které si zvolí povolání ,,summoner“.
Neovladatelní summoni
- Neovladatelní summoni jsou známi pod názvem „Cubic“. Můžou být vyvolaní postavami „Temple Knight“, „Shillien Knight“, „Warlock“, „Elemental Summoner“ a „Phantom Summoner“. „Cubic“ poskytuje při boji přímou i nepřímou podporu hráče. Pro svoje vyvolání potřebuje „Cubic“ určitý počet krystalů a postava musí ovládat příslušný skill. „Cubic“ poskytují nový element zábavy ve světě Lineage 2
- Dalším typem Neovladatelných Summonů jsou Agathioni tyto summony může vyvolat které koliv povolání pokud má správný předmět pro jeho vyvolání o Agathionech se dočtete níže a podrobněji.
Typy „Cubiců“
- Aqua Cubic: Ostřeluje svůj cíl zmrazeným vzduchem, působí kontinuálně zranění.
- Binding Cubic: Vypouští paralyzující druh útoku.
- Life Cubic: Doplňuje svému majiteli HP použitím kouzla Heal.
- Phantom Cubic: Oslabuje cíli jeho P. Atk., P. Def., a rychlost útoku.
- Spark Cubic: Omračuje „stunuje“ svůj cíl.
- Storm Cubic: Útočí imitováním svého pána.
- Vampiric Cubic: Absorbuje HP cílu a tím doplňuje HP svého pána.
- Viper Cubic: Používá na cíl jed „Poison“ a tím mu redukuje HP.
Vlastnosti „Cubiců“
- Pro „cubic“ ve hře neexistuje žádné ovládací menu. Podle své předurčené role, „cubic“ plní svoji úlohu na základě akcí svého majitele. Zároveň s „cubicem“ je možné si vyvolat summona nebo peta (vlka, draka apod.). „Cubic“ nemůže útočit na nikoho jiného než jeho majitel a nemůže být cílem žádného útoku či kouzla. Může však být násilně odstraněný použitím rušícího „dispel“ kouzla.
Jednotliví summoni:
Summoneři a pvp
- Hodně lidí si myslí že jsou summoneři na pvp nejhorší, ale je to jen tím že ještě žádného neviděli při souboji. Summoneři jsou skvělí na pvp hlavně proti fighterům – chary se sleepem a dostatečným casting speedem tě ale bez větších problémů složí. Na nižších levelech jsou summoneři jako tým – hráč je DD (Damage Dealer)/buffer/healer a summon funguje jako DD/tank. Jen když zemřeš, přestane tvůj summon útočit na protivníka. Na vyšších levelech se summon bude zlepšovat zároveň s tvýmy buffy, ale damage co bude způsobovat bude velice malá. Takže bude způsob hry trochu odlišný - jak bude summon zabíjet nepřítele, budeš se muset hlavně sám healovat.
- -Ve většině soubojích 1 vs 1 proti fighterům, summon útočí na protivníka a když můžeš (když se nepotřebuješ neustále healovat – většinou na začátku když ti ještě nezmizely CP) útoč i nějakými skilly a DD nebo sleepem a curses, a pokud máš cubicy tak je nezapomeň aktivovat! Pak až začne tvůj protivník opravdu ničit tvoje HP, začni používat battle heal a když potřebuješ i bsps. (Pokud je tvůj protivník DD, nebudeš je zřejmě potřebovat díky Transfer Pain) Také bys měl vědět že:
- -Na nižších levelech ještě můžeš efektivně používat sleep, curses a ničivá kouzla.
- -Při souboji s DA, musíš vždycky útočit nejdřív na panthera, DA ho nemůže healovat, takže ho můžeš během chvilky zabít a když ho znovu vyvolá ztratí mnoho času.
- -Při souboji s jiným summonerem, nikdy neútoč nejdřív na summona, mnoho hráčů to ignoruje a zapomíná na 800+ healy. Pokud hraješ za ES, nikdy neútoč na summonera se svým charem, tvůj úkol je healovat se!
Pvp s konkrétními rasami:
- -Všichni tankeři, warlordi, gladiátoři, blade danceři a sword singeři proti tobě nemají šanci, někteří dokonce i s mnohem větším ševelem než máš ty.
- -Rangeři, Plains Walkeři, Treasure Hunteři, Abyss Walkeři a Spellhowleři jsou trochu těžší, ale když umíš hrát za summonera tak máš velkou šanci.
- -WCs, OLs, Spellsingeři, Sorcereři, Necromanceři ti pravděpodobně nakopou zadek
Vybavení summonera
Vybavení summonera závisí na typu. Na nižších levelech:- -Phantom summoner: Light armor a duály bude nejlepší volba. Light armor protože PSs musejí častěji hrát tank, protože jejich summony nedobíjí jejich MP. A když tankuješ nemůžeš kouzlit, takže musíš používat melee, a protože nemají žádné specializace na zbraně, je nejlepší melee weapon duály (kvůli strength bonusu). Nejdřív si pořiď Theca a pak Blue Wolf light set.
- -Pro Elemental summonery je nejlepší volba róba a staffka. Mají nižší strength, ale velkou rychlost kouzlení a jejich summon jim dobíjí MP, takže nejlepší co můžeš udělat je sesílat na nepřítele ničivá kouzla zatímco pro tebe summon tankuje. Na vyšších levelech můžeš pořád způsobovat velkou damane i bez bsps. Když se často účastníš pvp může se ti hodit výměnit róbu za light armor. Nejdřív si pořiď Karmian a pak Blue Wolf light.
- -Být Warlock znamená mít víc volnosti v rozhodování co si koupit. Tvůj summon ti doplňuje MP a přitom máš v róbách slušnou casting speed takže můžeš hrát nukera, ale máš víc HP než ostatní summoneři, slušnou strength. Takže můžeš hrát stylem melee jako PS. Nejdřív si pořiď Theca nebo Karmian set a pak Blue Wolf Light. Na vyšších levelech už je to pro všechny summonery stejné. Dvoje damage ničivými kouzly nebo melee budee velmi nízká, hlavně ve srovnání s tvým summonem a také s Transfer Pain, už nejsi tank ani na moby se stejným levelem a jak se pořád budeš zhoršovat, tvůj summon bude lepší a lepší. Takže teď máš jedinou volbu – musíš si sehnat výbavu která tě bude chránit před útoky mobů a ostatních hráčů. Hlavní věc nad kterou by ses měl zamyslet je armor – zbraň můžeš klidně používat C grady i když máš už na sobě A grade vybavení. Nejlepší A grade armor pro summonery je Dark Crystal robe set (Je to sice nižší A a není to ani light armor, ale má velký P.def s casting speed bonus) Zbraň je dobrá pouze jako Special Ability, něco na Health nebo regeneraci pro případ pvp nebo Acumen nastálo je nejlepší volba. Lepší bude používat one handed zbraně, protože pak můžeš používat štít.
Skilly summonerů
- Skilly se zlepšují každé 4 levely od 40 do 56, a pak každé dva levely až do 74. Skupina skillů pro summonery po levelu 40 se skládají hlavně z pasivních skillů všech ostatních mysticů po druhém přestupu - transfer pain, light armor mastery, summoni, healy a buffy pro ně (tyto healy a buffy se dají taky velmi dobře používat pro pety). Nepřibývají však útočná a hromadná kouzla.
*První level light mastery skillu dává summonerovi při nošení light Amoru větší atk speed, casting speed a MP regeneraci. (Pamatuj že všichni mystikové mají stejné ability taky na nošení rób)
Spellbooky:
- -Aqua/Spark/Binding Cubic: Hatu Windsus - Bee Hive (Semi-Rare to Rare Drop)
- -Life/Phantom/Storm Cubic: Manashen Gargoyles - Ivory Tower / Satyrs - Enchanted Valley (Common - Uncommon drop)
- -Merrow/Kai/Soulless: Liangma - Cruma Tower (Uncommon to Semi rare)
- -Transfer Pain: Giant Fungus - Sea of Spores (Uncommon)
- -S.Empower (UD): Grave Priest - Catacomb of the Branded and Worshippers Necropolis (Uncommon)
- -S.Cure: Same as Servitor Empower
- -S.Physical Shield: Liele - Enchanted Valley (Common)
- -S.Magical Shield: Fline Elder - Enchanted Valley (Uncommon)
- -S.Haste: Liele Elder - Enchanted Valley (Common - Uncommon)
- -S.Blessing : Crypt Sage - Ascetics Necropolis, Martyr's Necropolis, Catacomb of the Witches (Uncommon to Semi Rare)
Lokace spellbooků na C4 summon skilly
Summon: Queen of Cats, SeraphimField of Whispers (Henie region)
-Farhite(40): This mob is a caster and 2x hp
Assassin Servitor
Under Giants Cave (Aden Region)
-Unknown what drops it but it is rumored to be a rare drop
Warrior Servitor
Under Giants Cave (Aden Region)
-I believe they drop from Ancient Soldier groups but if not then from the wyrm groups.
Mass Cubics
Heretics Catacomb and Pilgrims Necropolis (Dion Region)
-Giant Raider
Cursed Man and Nightshade
Heretics Catacomb and Pilgrims Necropolis (Dion Region)
-Grave Keeper, Dark Horror(?)
Mage Bane
Dark Omen Catacomb
-Lesser Ancient Shaman 70+
Zajímavej post z nějakého fóra o summonech:
First, lets speak about Solo: Boxer or Merrow?
At 80% I made a first test with the boxer then the Merrow (same levels and buffs) on the exact same mobs, using the same clan hall buffs. To keep a levelling curb as close as possible for both tests, I used the Merrow right after the boxer. Using the Boxer, I made 1.7% the buff round and I ended-up full MP, while using the Merrow I made 1.9% totally out of MP. After that I was able to better manage my MP using the Merrow (mainly by nuking less / Debuffing more) but I still ended up with only 1/3 of my MP. In terms of MP management, the Merrow forces me to bring the Boxer out, after each buff round: regen me and back with the Merrow. So in the end, I level a bit faster but to a higher price in terms of crystals. Hunting with the Merrow, though being very expensive, is far more enjoyable than the Boxer, well after 3 “Boxing” chronicles how could it be different? With its speed, I can safely open-up the atk, debuff the mob with Curse Weakness, while ordering the Uni to cast a Nuke on it and atk it. With the proper timing, the Uni has the time to nuke + give one melee atk from behind… before the mob reaches me. Thanks to my current set, my casting speed allows me to easily CC mobs and cast the Solar Flare spell (best landing rate) every time I can. I’ve noticed that the Merrow’s nuke does nearly the same dmg as my current nuke, while landing all the time. So to get the most of the Merrow while soloing on regular hp mobs, I order the uni to nuke small packed mobs (2- 4 mobs at the same time) and then I CC them: let the uni melee finish the first mob, then cast another nuke + sleep/debuff the nearby ect.. that way, the last mob already received several nukes and drop in one hit. To summarize, the Merrow is really an expensive way to solo level but a damn fun one, i must admit.
Duoing with Merrow
I had the privilege for the first time.. ever, to duo with a same level ES.. this duo was the most amazing, most promising I’ve seen! We both were selfbuffed (no clan buffs) with our Merrows: he was using A grd light armor with a OE blunt/shiled, I was nuking: he was always full mp and I was always out of mp, I even had to walk to ease the regen process. Hunting the same mobs we hunt solo, we both ended up doing more xp than solo (slightly though) but we were killing at a crazy speed and absolutely non-stop (except for the pet ss/bsps). The beginning was kinda hard, each of us were atking a different mob.. then retargeting to the other one: very ineffective but amazing to see the Merrows running all over the place, crossing each other’s way, haha ! At the 2nd round we were getting better, adapting our ways.. sharing the Servitor’s tanking, knowing when to order our uni to cast a nuke at the same time, using the agro from the first Merrow so that the 2nd one could atk the mob from behind or from its side. An easy way is that the leading Merrow cast a AoE on an agro mob while the supporting one goes fully melee: usually the Casting Uni enters the mob’s agro range, who then runs to her but at the time the mob reaches her.. the 2nd Merrow is behind him. The mob, atked from 2 sides will then always show his back to either one of our Unis. In terms of strict summoner dmg.. I was doing more than he was but compared to our 2 Merrows, it was anecdotic. The main difference was that my set allowed me to better (and by far) CC/Debuff. Curse Weakness with the Merrow’s evasion is an impressive combination: it noticeably decrease the dmg given but also is a major Agro factor.. stronger than any other nuke debuff (a failed Curse Weakness agros better than a failed sleep btw) and when the mob agroes you = Uni atk from its back = higher dps. I also was able to duo with a SH clanny, same level as me: the killing rate and xp was roughly the same: we did kill a bit faster.. but we had to go back to clan hall for buffs: the xp gained was lost through porting/travel every buff round.
Within a Full-Medium parties – Merrow or Seraph?
I did use both of Merrow and Seraph... none of them made me gain the same xp than solo/duo: if anything, it was more like 30-60% less. Using the Merrow was great, being a full DD/tank (she keeps the agro naturally) but pretty expensive and even her 10% xp was a pain. On the bright side, the cheapest way to lvl appears to be with Seraph. Since she has a low dmg output, a weak hp, I barely used her except for buffs: one Seraph last close to 80 mins!! As for me, in a full party with Empo and Prophet Buffs, I had 1K M atk & 1k+ casting speed: sleep, Curse Weakness were landing nearly all the time on light red mobs. So I offensively slept mobs, cancelling any who was trying to use their special abilities or their nukes. The rest of the time, I was battle healing ppl : with the Seraph’s gift (re-use timer).. it’s speed is scary. Overall, for long xp hunts, I have found the full parties extremely tiring.. well not tiring but boring: to see the Seraph wandering, useful only every 2 minutes is really a pain especially when you consider the Merrow DD’s abilities. I now only see 2 reasons for full parties: to socialise more and to keep some adena… I’d rather solo melee in order to experience a smother levelling curb than having to rebuff every 2 f***ing min, it isn’t good for your brain!!